Zpět na článek

Diskuze: Igor's Lab: proč levné AIO vodní chladiče umírají tak mladé?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Simik
Simik
Level Level
25. 2. 2022 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak může za to ta agresivní voda z vodovodu nebo zbytky tavidla?

jardadoma
jardadoma
Level Level
25. 2. 2022 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Simik obojí a nekvalitní hliník z nějakého recyklátu

Simik
Simik
Level Level
25. 2. 2022 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Jak se pozná nekvalitní hliník? Že jej rozežere fosfor?

A co dělá tu vodu agresivní? Myslel jsem, že agresivní je naopak destilka.

jardadoma
jardadoma
Level Level
25. 2. 2022 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Nevim jestli je agresivní. Možná si to pleteš s tím, že by se neměla pít, protože rozhodí hladiny minerálů v těle a to není uplně dobře.

Simik
Simik
Level Level
26. 2. 2022 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Je agresivní. Protože nemá minerály/ionty, tak je celkem aktivně žere z okolí a tím například rozhodí ty hladiny minerálů v těle.

Ale s hliníkem to může být jinak. Bohužel článek je velmi obecný, povrchní a IMHO si i odporuje.

vilcoo
vilcoo
Level Level
27. 2. 2022 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma nie je agresivna, je to proste hypotonicky roztok,,aj voda z vodovodu je hypotonicky roztok ale menej ako destilovana,, za normalnych okolnosti,ak by fungovali oblicky dokonale,tak by to bolo jedno, kedze vsak nejake iony sa vzdy cez oblicky dostanu do moca, tak ich musime samozrejme prijat v potrave alebo v napojoch..pri poteni je ta strata mineralov este vyraznejsia a tak u potiacich sportovcov alebo pracovnikov je idealne doplnat tekutiny izotonickymi roztokmi

Simik
Simik
Level Level
27. 2. 2022 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma To asi záleží na definici "agresivní". Tím, že je "méně hypotonická" více do sebe pojímá ionty. Proto ji považuji za agresivnější.

Destilovaná voda se myslím celkem běžně v okruzích používá. Nenapadá mě důvod, proč by měla voda z vodovodu něco rozežírat, když nic nerozežírá ani ta destilka.

Důvod proč se používá ve vodních okruzích destilovaná voda je IMO, právě kvůli možnému obsahu minerálů v běžné vodě a jejich usazování(viz tvrdost vody). Nicméně v článku tvrdí pravý opak. Tvrdí, že voda z vodovodu rozežírá chlazení. Autorovi bych doporučil udělat si rozbor vody ve vodovodu...

"... až by se mohlo zdát, že výrobci snad vědomě používají namísto pořádného média s potřebnými aditivy vodu z vodovodu, která chlazení postupně rozežírá zevnitř. "

wrah666
wrah666
Level Level
27. 2. 2022 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Jenže voda z vodovodu rozežírá. A dost agresivně. A ještě víc teplá. Sežere to kotle, bojlery.. Nehledej v teorii, zeptej se praktiků, kteří je musí vyměňovat a uvidíš..

Simik
Simik
Level Level
27. 2. 2022 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Bojler není rozežrán vodou, ale kyslíkem v ní obsaženým.

Praktici: V případě tvrdé vody dojde mnohem dříve k usazení minerálů z vody a zanesení topného tělesa a jeho zničení.

O rozežraných kotlech ústředního vytápění jsem neslyšel. Pokud se voda nevyměnuje vydrží kotle desetiletí.

"Nehledej v teorii, zeptej se praktiků, kteří je musí vyměňovat a uvidíš.. "

Vysoká škola života? Nepřemejšlet a nediskutovat?

vilcoo
vilcoo
Level Level
27. 2. 2022 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma problem byva este v okruhoch,kde sa kombinuju pouzite materialy nevhodne - med s hlinikom alebo ocelou kvoli vzajomnemu galvanickemu posobeniu ionov v roztokoch..

Simik
Simik
Level Level
27. 2. 2022 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Ano, pak jde o elektrochemickou korozi, kde považuji za primární příčinu rozdílné elektrochemické napětí použitých kovů a jejich spojení, tedy vlastní navrh chlazení.

Nemyslím, že se to běžně označuje jako "rozežrání vodou".

PiláT
PiláT
Level Level
31. 3. 2022 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Elektrochemická koroze běží, pokud jsou vodivě spojené dva různé kovy (třeba hliník a měď), pokud je vodivé spojení provedeno kapalinou, tak čím je kapalina el. vodivější (slanější) tím to běží rychleji. Proto jako chladicí kapalina má být použitá destilka (je nevodivá) a použité kovy co nejčistší (nečistoty se vyluhují a "osolí vodu"). Ve skutečnosti hliník s mědí dohromady a s chladicí kapalinou na bázi vody bude vždycky dělat problémy (otázka není "zda", ale "kdy"). Všechno kam může chladicí kapalina by mělo být z mědi (bronzu, mosazi) a hliník použitý pouze/ nanejvýš pro konstrukci žeber nalisovaných na měděné trubky.

jardadoma
jardadoma
Level Level
24. 2. 2022 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si vždycky vzpomenu na parádní, ale levné vzduchové turbínky, snad Titan nebo jak se to jmenovalo. Tam zase odešla vrtulka do půl roku.

bison
bison
Level Level
24. 2. 2022 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kto chce výkonné a tiché chladenie má pumpu D5, k nemu filter, ventil na vyrovnanie zmeny tlaku a nemôže chýbať digi prietokomer s teplotou , svoj systém som pred spustením natlakoval vzduchom ktorý by ten lacný radiátor roztrhol na kusy....životnosť poriadneho vodného okruhu je rovnaká ako má celé pc, chladiaci výkon mám robený na 1KW, o tom sa detským vodníkom iba sníva.

vilcoo
vilcoo
Level Level
27. 2. 2022 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison vy pisete o custom chladeni, clanok je o AIO... ten, kto je schopny zostavit si custom chladenie (v akomkolvek vykone alebo cenovej hladine),taketo problemy nebude mat,alebo ich rychlo vyriesi...ten kto kupuje AIO by mal pouvazovat, ci by pre neho skutocne neboli lepsie klasicke chladice, vtedy aspon rychlo zisti,kde je chyba..

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
27. 2. 2022 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vilcoo Jo a pověsíš na ten procesor nějaký 1,5Kg chladič Noctua a budeš se divit proč to nechladí, když to pak sundáš, zjistíš že deska a socket je ohnutý :)) :))

Ne díky, už jsem zkoušel a Noctua D14 mi leží už pár let ve sklepe pouze jako nouzová záloha.

Pokud někdo potřebuje takový chladící výkon a bude tam chtít dávat věžový chladič tak velký, tak budu apelovat na to aby bedna ležela, jinak od toho dávám ruce pryč

tief
tief
Level Level
24. 2. 2022 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upřímně by mě zajímalo, za jakou cenu se dá vyrobit kvalitní aio, aby nebylo odflaknute.
Ono když AIO stojí stejně jako samostatný kvalitní radiator a pumpu s větráky, hadicemi a fitinkami k tomu mám "zadarmo", tak mi to přijde malinko podezřelé. Na druhou stranu jsem už použil velmi levné 120mm AIO od arctic a funguje bezvadně.
Takže to očividně lze levně a kvalitně a problém bude spíš v tom, že někdo se výrobu snaží až moc ojebat.

Prostě je tu jakýsi rozpor, kdy mám na jedné straně podezřele levná aio mezi 1200 a 2000 a pak je najednou skok a bavíme se o 4000 až 6000, což už je často dražší než custom vodník

wrah666
wrah666
Level Level
25. 2. 2022 06:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Radiátor nevím. Hadice jsou za babku, akvarijní pumpa, co vydrží makat pár let nonstop stojí 3 stovky a slušné větráky ekněme 200 kaček za kus. Ono jde spíš o to, že se "výrobce" (montér) snaží ušetřit každý cent. Ono když toho děláte sérii milionu kusů, tak se ty centíky nejak sejdou..

zzw30
zzw30
Level Level
25. 2. 2022 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Je to tak... když toho napráskáš milion a ušetříš dolar ve výrobě, tak firma ušetří milion dolarů. Vždycky se hledá ten sweetspot, jen u těch hodně levných věcí to už bývá fakt extrémně vidět.

wrah666
wrah666
Level Level
25. 2. 2022 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Přesně. A odůvodnění: "Proč to selhává"? Protože je to maximálně ošizený shit. A nejhorší na tom je, že se to zdaleka nepozná ani dle ceny. Dnešní firmy klidně ošidi í "prémiový" výrobek.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 2. 2022 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief AiO Arctic mám taky, kupoval jsem ho současné když vyšel i9-9900k a to je 3 roky a 3 měsíce, vzhledem k tomu že počítač nevypínám protože CPU stále pracuje, tak soudím že je to kvalitní značka, nebo kus ??
I když 2 ze 6 větráčku jsem musel vyměnit protože se jim zadřely ložiska, ale pumpa jako taková jede pořád,

stejně jako NZXT, ten měl 2 větráky a oba jsem taky už musel vyměnit, ale pumpa taky jede pořád

jardadoma
jardadoma
Level Level
28. 2. 2022 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Noctua a je na par let klid

Reklama
Reklama